Disable_right_click


Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

Πάρε την ευθύνη πάνω σου

Να μην κατακρίνω τους άλλους. Μπορούμε να μη σταυρώνουμε τους άλλους με τα λόγια μας, αλλά εμείς να σταυρωνόμαστε για χάρη τους; Είναι δύσκολο. Είναι κόπος, αλλά είναι πολύ ωραίο. Ο άγιος Νεκτάριος -λέει- ότι όταν του λέγανε τα προβλήματα των μαθητών στη Ριζάρειο, το βράδυ έκανε προσευχή. Δεν κοιμότανε. Δε ρωτούσε δηλαδή τι και πώς και αυτά. Δεν ήθελε να μάθουν οι άλλοι λεπτομέρειες τέτοιου τύπου. Αλλά έκλαιγε γι'αυτόν. Για το πρόβλημα. Έπαιρνε πάνω του τηνευθύνη. Δε σχολίαζε, δεν κατέκρινε. Όταν είδε τους άλλους που τσακωνόντουσαν στα αποχωρητήρια ποιος θα καθαρίσει απ'τους εργάτες και παρεξηγήθηκαν τους λέει: "Φύγετε. Μην τσακώνεστε. Θα τ'αναλάβω εγώ". Αυτό θα πει άγιος. Παίρνει πάνω του το βάρος. Δεν ψάχνει να βρει ενόχους. Δεν ψάχνει να κατακρίνει άλλους. Λέει εγώ. Εγώ θα το αναλάβω. Ποιος φταίει; Δεν ξέρω ποιος φταίει, αλλά θα το αναλάβω εγώ.
Δεν μ'ενδιαφέρει ποιος φταίει, να βρω δηλαδή κάποιον να πω "φταις εσύ άντε να πληρώσεις το λάθος". Εγώ θα το αναλάβω...

Να νικάς το κακό με το καλό. Η ομορφιά θα νικήσει την κακία αυτού του κόσμου. Αν στην κακία απαντάμε με βία, αν στο λάθος απαντάμε με νέο λάθος, δεν θ'αλλάξει τίποτα. Μόνο με την ταπείνωση. Μόνο με το σταυρό. Το μεγαλύτερο όπλο είναι ο σταυρός.

απόσπασμα από ομιλία του π.Ανδρέα Κονάνου (www.atheataperasmata.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου